Meggazdagodási vágy vagy terméktapasztalat - mi stabilizálja jobban az üzleted!

Ma egy olyan témát dobok fel amivel lehet, hogy sokan fognak vitatkozni, de az nem baj, legalább sok értékes más vélemény is napvilágra kerül!

A kérdés valahogy így hangzik: Kellenek-e MLM Ferrarik és rakéták, vagy hasznosabb-e lassabban és stabilabban építkezni? Javára vált-e az MLM megítélésének a termékek helyett a meggazdagodás lehetőségének kihangsúlyozása?

Az 1960-70-as években mikor kialakult az MLM, a sokcsatornás értékesítés akkor az egésznek az volt az értelme, hogy az elégedett fogyasztók tovább ajánlották a termékeket és így ment ez emberről emberre, mígnem nagy fogyasztói hálózatok alakultak ki, amikben a termékek áramlásán volt a fő hangsúly!
Nem tudom, hogy mikor és kik által jött be az MLM más értelmezése, de bejött és sokszor ma már a nagy vezetők azt mondják, hogy tök mindegy mi a termék, csak a marketingterv legyen a jó! Az MLM többé nem arról szólt számukra, hogy mi a termék, mire jó a termék, és hogyan ajánljuk másoknak, hanem arról, mennyi pénzt lehet keresni, hogy lehet a legtöbb pénzt keresni, és kihozni a marketingtervből, hova és mennyi pénzt kell berakni a legnagyobb haszon érdekében! A honlapok, bemutatók fő eleme a dollárhegyek vizualizálása lett, s az MLM üzenete sokak számára már csak a legmenőbb kocsi, vagy egy szuper ház egy álom otthon bemutatása lett! Az MLM céljává egyértelműen a gazdagság megszerzése vált, amihez a termék csak egy eszköz, a lényeg a kifizetési rendszerben van!




Ennek következtében állt elő a helyzet, hogy a legtöbb MLM cégnél az utolsó héten bonyolítják le a havi forgalom 70%-át, mivel a termékeket nem azért veszik a tagok mert mindennap használják, és szeretik hanem mert az mondjuk a kvalifikáció feltétele – egyszóval muszáj!! / A DXN-nél ez másképp van, már elsejétől kezdve folyamatos a forgalom s hó végén talán 10%-ot emelkedik, de erről majd később !/
Bizonyára te is összefutottál már olyan hirdetéssel a Google-ban, melyben gyors gazdagodást ígértek, bizonyítva azzal, hogy egyesek már az első hónapban millió felett kerestek!

Ez már rég nem arról szól mint sejted, hogy hirtelen ennyi embernek az érdeklődését keltették fel a termékre és egy hónap alatt több milliós forgalmat generáltak, hanem többnyire 2 dologról:

1. Vagy arról van szó, hogy többszázezres kezdőcsomagokkal indítottak el sok embert így volt mit szétosztani ! / Hozzátéve, hogy nagy valószínűséggel ezek az emberek nem friss tagok voltak, hanem egy másik MLM hálózatból áthozott struktúra ! lásd…/
2. Vagy mint a betiltott Sciennet esetében az ártatlan kis vásárlói hálózat – ami egy már bevált jó ötlet – egy csavarral máris befektetési központtá vált. Emberek tömegei rakták be a pénzüket a bankoknál nagyobb hozam reményében, s vásároltak jogokat, pozíciókat a rendszerben, s így sokan több milliót buktak a rendszer betiltásával! Láttunk egy DVD-t amin le lett vezetve, hogy lehet milliókat keresni a legokosabban helyezgetve a pénzünket!

És ez csak két kirívó eset a sok közül!  Ma már nem ritka dolog, hogy az MLM cégek mellett kiépített képzési rendszerek nem titkolt célja az, hogy üzletileg a legtöbbet hozza ki a cég marketing tervéből! Ha rajtuk múlik, gyakran eltitkolják, hogy a cég részéről nincs semmi követelmény, gyakran 5-10 ezer forint regisztrációs díjjal már egyenlő jogú taggá lehet válni és lehet törzsvásárlói áron vásárolni mindenkinek! Ehelyett a prezentációkon úgy mutatják be a fantasztikus céget, hogy oda csak a több százezres kezdőcsomag és a hasonlóan drága oktatási csomag megvásárlásával lehet csatlakozni! Persze ahhoz, hogy ezt letudják nyomni az emberek torkán már rég nem a termékek vannak a fókuszban, hanem a marketingterv! De ahhoz hogy az emberek a többszázezres indulásra tudjanak jelentkezőket találni bizony komoly képzések kellenek, ahol az eladási, kérdezési, befolyásolási trükkök mellett olyan dolgokat is be kell vetni mint a tűzönjárás ami által állítólag az emberek minden félelmüket le tudják győzni!

Természetesen, ha a jövedelmeket, a jutalék-kimutatásokat nézzük akkor az ilyen csoportok összetudnak minden hónapban hozni komoly bevételeket szerző embereket de, amiről persze nem beszélnek gyakran, hogy ez, a sok kudarcot való ember berakott pénzéből finanszírozódik! Elég csak felmenni internetes fórumokra ahol ezek a csalódott emberek kiáltanak kígyót, békát volt MLM cégükre!
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy ezek az emberek, akik belesültek az üzletbe, gyakran, szinte mindig abbahagyják a termékek fogyasztását, ha ez már nem üzleti érdekük!

Egy másik hasonló történet a Ferrari típusú elindulás, ami elsőre nagyon tetszetős, de a vége gyakran nem az lesz, amiről szólt az egész az induláskor!
Mire is gondolok?
A hálózatépítésnek egy másik sajátos formája mikor látszólag emberek Ferrari sebességgel építik a hálózatuk, s hetek hónapok alatt több száz, vagy akár ezer embert is behoznak a rendszerbe!
Ez tipikusan ott fordulhat elő ahol az előzőekkel ellentétben ingyenes vagy minimális a csatlakozási költség a rendszerhez!
Nem kell messzire menni, hisz mindig van a palettán legalább egy cég, aki ilyen villámsebességgel növeli tagja létszámát! Hogy mi van a háttérben? Gyakran hamis vagy könnyen félreértelmezhető ígéretek melyek jól hatnak az emberi pszichére, vagyis kihasználják az emberek vesztességtől való félelmét vagy nyerseség iránti vágyát!
Az elsőre példa, amikor azt hangsúlyozzák ki, hogy minden perccel embereket veszthetsz el ha nem csatlakozol, a másik pedig mikor olyan elemeket tesznek bele a toborzó levélbe amik jelentős előnyökről beszélnek , amik ráadásul vonzóak de nem igazak! Ilyen volt az a bizonyos Meghívó a piramis csúcsára című körlevél, aminek hatására több mint 20000 - en regisztráltak be ingyenesen pár hónap alatt egy vásárlói közösségbe, azzal a vélt ígérettel, hogy majd olcsóbban tankolnak, fűtenek vagy éppen a Tescoban vásárolnak! Persze kamu volt és szét is esett a hálózat!

De vannak egyedi esetek is amikor egyes jó rábeszélő képességű emberek úgy fogalmazzák meg a csatlakozás előnyeit, hogy azzal könnyen rávesznek embereket a csatlakozásra, de mivel ezek az emberek se a termék nagyszerűsége miatt csatlakoztak, hanem valami meggazdagodási ígéretért így általában csak a nulla pontos csatlakozók számát növelik!
Mert ha a prezentáció fő hangsúlya nem a terméken van, hanem ilyeneken hogy:
-          Gyere, tök jó ez az üzlet! 6 hónap alatt milliomosok leszünk! Semmit se kell tenned, csak most az egyszer megveszed ezt a pár terméket aztán jövő hónaptól már ingyen lesz, a jutalékodból fizetheted! – akkor nem kell hozzá több hónap, hogy ezek az emberek mind kiessenek a rendszerből!

Fel lehet ilyen alapokon építeni Ferrari sebességgel egy hálózatot de, ha nincs benne élet, terméktapasztalat akkor minden le fog állni már az első vonalnál, hisz ezt a fajta a kommunikációt nem tudja mindenki tovább vinni! Ami meg nem másolható ott megáll a hatástöbbszörözés! Ha az emberek előtt ilyen példa van, akkor könnyen frusztráltakká válhatnak, ha neki havonta nem száz hanem csak mondjuk 2-3 új regisztráltjuk sikerül!
Persze mindig vannak, lehetnek kivételek és olyan karizmatikus emberek, akik korrekt tájékoztatással, terméktapasztalatokra is építve, a marketingtervet is okosan alkalmazva gyorsan képesek egy nagy hálózatot felépíteni és életben tartani de azért ez elég ritka!

Én személy szerint abban hiszek, hogy nem gyorsan kell meggazdagodni, hanem nagyon!
És ehhez olyan rendszer kell, ami másolható, amiben nincsenek beépített kényszerek, amit mindenki aki akar valamit az életével meg tud csinálni és ahol a terméktapasztalatokra épül az üzlet, s a termék élvezete viszi előre a dolgokat, így ha valakinek nem jön össze az üzlet akkor is meg marad hűséges fogyasztónak! A lényeg, hogy érezd jól magad az üzletben!

Most nézzük meg számomra miért a DXN hálózat jelenti a legjobb megoldást és miért gondolom, hogy ha stabil passzív jövedelmet termelő MLM vállalkozást akarsz akkor miért érdemes hozzánk csatlakoznod!

-          Ahogy Kócsó László szokta mondani a DXN-ben az értékesítés nem marketingfogásokon alapuló mókusvakítás mellett folyik, ami számomra azt jelenti, hogy hosszú távon hasznosabbnak tűnik ha az emberek a döntéseiket nem az akaratukat befolyásoló, a pszichéjükre irányuló nyomás alatt hozzák hanem felnőtt emberként szabad akaratukból!  Ezért a DXN-ben nincsenek „fergeteges, lehengerlő beléptető előadások” ahol minden eszközt bevetnek a jelöltek beléptetésére, meggyőzésére! Nincsenek trükkök, lezárási tanfolyamok arról, hogyan vegyünk rá embereket olyan dologra amit nem akarnak és hogy csikarjunk ki belőlük igenlő döntést és készséget arra, hogy akár hitelt is vegyenek fel leendő MLM vállalkozásuk több százezres kezdőcsomagjának és oktatási rendszerének megvásárlásához! Persze bárki megteheti, hogy ésszerűségből bevásárol, hogy mindig legyen nála termék de csak akkor, ha ezt önszántából teszi nem azért mert rákényszerítik!

-          A DXN fogyasztói hálózat, amelyben a termék a húzóerő! A termék eladásához pedig nem kell marketingfogásokat kitalálni, nem kell bizonyítani az embereknek, hogy feltétlenül szükségük van rá, nem kell rá az igényt mérésekkel, tesztekkel felkelteni, nem kell Nobel díjra, NASA technológiára hivatkozni, vagy éppen egy újabb „független” táblázattal a termékünk mindenkinél magasabb ORAC értékére hivatkozni hanem egyszerűen meg kell kínálnunk az embereket egy élvezeti cikkel, egy nagyon finom kávéval és megkérni őket, hogy próbálják ki, hogy pár hétig mellőzzék eddig fogyasztott hagyományos kávéjukat és igyanak meg 3 doboz ganoderma kávét!
A hatás szinte 100%-os az emberek könnyen „ganodermakávé függővé” válnak jó értelemben!

-          Tény és való, hogy a DXN-ben még nem jelentek meg a nagy befektetők és nem dolgoztak ki gyors meggazdagodást ígérő teóriákat, gondosan kiszámolva, hogy több száz ezres csomagokat megvetetve az emberekkel, hogyan lehet a legtöbb pénzt kivenni ebből a vállalkozásból! Tény, hogy sokak nagyon apró lépésekkel haladnak és hosszú hónapokig nem keresnek pénzt tevékenységükkel! De az is tény, hogy mivel nincsenek beépített kényszerítő eszközök, nincs nullázódás, visszaesés, hó végi pontelvárások, kötelező vásárlások, személyes pontérték így nincsenek eladatlan készletek a szekrényekben, nincsenek megkeseredett az üzletépítésbe belebukott és nagy vesztességeket elkönyvelő MLM sérültek! Mindenki jól érzi magát az üzletben és lelkesedéssel fogyasztja a kedvencévé avanzsált élvezeti cikkeket, majd felismerve azok szükségességét el kezdenek táplálék-kiegészítőket is fogyasztani! Ennek következtében az üzletet a sok lelkes kis fogyasztó viszi előre akik hónapról hónapra rendszeresen megveszik a termékeket és folyamatosan hozzák be az újabb és újabb kávéfogyasztókat vagy épp azokat akik a ganoderma szappan csodálatos képességeire lettek fogékonyak!
-          A DXN online támogató rendszere és a nemzetközi üzletépítést is elősegítő holnaprendszere olyan internetes támogatást ad az üzletépítőknek amelyek az offline kommunikációt kiegészítve tekintélyt, hitelességet és minőségi fellépést biztosítanak!
A belső levelező rendszer, web iroda, letölthető tanítások, online prezentációk, többfunkciós kapcsolati lapok stb. olyan magas színtű szolgáltatások amikért más hálózatokban vagy más üzleti szférában komoly összegeket raknak le a networkerek, itt viszont az egyszeri 5000Ft regisztrációs díjért ezeket pluszba ingyen kapod!

Ragozhatnám még az előnyöket, de talán ennyi elég arra, hogy megértsd hogy a DXN számodra valóban a legjobb befektetés lehet, és egy olyan hely ahol valóban jól érezheted magad! Ha stressz nélküli, nyomulás mentes könnyen megtanulható és másolható MLM céget akarsz akkor jó helyen jársz! Ha te a magad tempójában, a saját stílusodban építhető barátságos MLM hálózatot keresel akkor megtaláltad! Ha olyan céget keresel aminek termékeit akkor is fogyasztanád ha nem érdekelne az üzlet, akkor ne keress tovább!

Senki se várja el, hogy Ferrari vagy rakéta legyél! Nem kell sietned, nem szorít az idő, érezd jól magad az üzletben, tanulj, találj új barátokat, ismerősöket és élvezd a kávé vagy más termékek zamatát ízét hatását stb.!

Konklúzió:
Szerintem ma még mindig sokkal kevesebb embert lehet megszólítani egy MLM-es szuper meggazdagodást ígérő üzleti ajánlattal mint például egy jó kávéval ! Természetesen a nagy halakat időben észre kell venni és ahol lehet érdemes gyorsítani a folyamatokon, lehet a marketingtervet okosan kihasználni, figyelembe venni de fontos, hogy az emberekkel való kommunikációban mindig ez legyen az első:
Ne az embereket használd fel az üzleted építésére, hanem használd az üzleted az emberek felépítésére! „Mert aki mást felüdít maga is felüdül!” /Biblia/

3 Response to Meggazdagodási vágy vagy terméktapasztalat - mi stabilizálja jobban az üzleted!

2010. november 12. 8:03

Szia Gábor,

Köszönjük szépen ezt a korrekt tájékoztatást, amit itt leírtál.
Igen, mi a saját bőrünkön tapasztaljuk minden nap, hogy milyen biztonságot ad a kávéforgalom. A törzsvásárlók nem az alapján vásárolnak, hogy épp hogy áll az üzletük, hanem az alapján, hogy ki kért termékeket tőlük, mennyi kell otthon a családnak, stb., stb... Ez nagyon megnyugtató érzés, hogy így működünk.
Én már ott tartok, hogy bárki idegent megszólítok az utcán és örömmel, büszkeséggel kezdek neki beszélni arról, hogy van egy kávé, ami egészséges, meg vannak olyan gyógygombák, amik igen-igen jót tesznek nekünk, ha eszegetjük őket. Kiléptem a komfortzónámból, hogy minél több emberrel tudassam ezeket a jó híreket!
Hajrá, csak így tovább ezekkel a kitűnő hírlevelekkel!

Rákóczi Gábor
http://www.reformkavehaz.hu/az_en_tortenetem

2010. november 12. 10:12

Kedves Nagy Gábor!

Maximálisan egyetértek abban, amit leírtál. Én magam is az egyszerű, könnyen másolható, kis lépések híve vagyok. Én a DXN-vállalkozásomat idén januárban kezdtem, 0 azaz zéró MLM-es múlttal. Az ezt megelőző időszakban tudatosan kerestem a nekem való lehetőséget. Sok MLM céget, több marketingtervet is végigültem, de mindig ott volt az a DE!
Nekem szerények, sőt igen szerények voltak az anyagi lehetőségeim, ezért fontos volt számomra a "matek" :). Ebben most egy kicsi ellentmondást érezhettek, de mindjárt megmagyarázom:

A legtöbb általam megvizsgált MLM cég marketing-tervében (jutalék-rendszerében) olyan beépített kényszerek vannak, amelyek legtöbbször teljesíthetetlenek, illetve az elvárt teljesítmény szinten tartásának olyan anyagi nehézségei vannak, amelyek az embernek enyhén szólva elveszi a kedvét. Ez az oka annak, hogy a bónusz-rendszer általában nem érhető el az adott cég honlapján, illetve csak nagy nehézségek árán szerezhető meg, vagy egész egyszerűen csak a közönségnek szánt - csak az előnyöket tartalmazó - verzió érhető el. Illetve némelyik cég jutalék-rendszerében probléma az is, hogy annyira bonyolult, átláthatatlan a feltétel-rendszer, hogy kifogott rajtam is az értelmezése.

A DXN bónusz-rendszerében tehát azt a szabadságot találtam meg, amit a többiből hiányoltam. Szabadság alatt azt értem elsősorban, hogy nem kell havonta belepakolni egy fél havi fizetést azért, hogy jutalékot kapjak és ez nekem nagyon fontos volt! A szabadság alatt azt is értem, hogy nálunk elegendő az első, un. Star Agent szintet elérni és máris belép a kifizetési rendszerbe egy olyan valós passzív jövedelmet jelentő jutalék (fejlesztési bónusz), amelyhez hasonló a legtöbb hálózatban csak a legfelső 1%-nak jut. Ez szimplán csak azt jelenti, hogy a DXN rendszerével valós esélye van, akár még nekem is nyugdíjba vonulnom egy jogdíj-szerű jövedelemmel! Talán nem erre vágyik mindenki, aki a hálózatát építi?

Rákóczi Gábor - siklóernyős - barátommal kicsit ellenkeznék :). Nem érzem úgy, hogy ki kellene lépnem a konfortzónámból azért, hogy valamelyik barátomat, ismerősömet meghívjam kávézni. A termék-oldalról számomra ez volt az egyik legfontosabb előny és ez nekem - mivel introvertált személyiség vagyok - egyáltalán nem elhanyagolható. Kávézni bárkit meg tudok hívni (ehhez nem is kell különleges tudás), de az, hogy én üzleti bemutatóra rángassak el bárkit, azt a hátam közepére kívánnám.

A termékek ígért hatásában nem hittem, aztán megtapasztalva a saját szervezetem változásait, a több energiát, a jobb alvást és egy csomó olyan tapasztalatot, amit nem írhatok le, hát bizony én is "gombáskávé-hívő" lettem :)

Ezeket az előnyöket egyre többen felismerik és a most már 100 fős csapatomba egymás után csatlakoznak azok a hálózatépítők is, akik nem találták meg azt a szabadságot, amit eddigi cégeiknél kerestek.

Orsy László
http://business.dxneurope.eu/blog?year=2010&month=10&day=31

2010. november 21. 0:10

Szia Laci!

Jókat írtál, tetszik, amiket megfogalmaztál itt.

A komfortzónából való kilépést én azért gyakorlom tudatosan, mert több személyiségfejlesztő anyagból is azt tanulom, hogy ez egyszerűen szükséges ahhoz, hogy igazán komoly eredményeket érjünk el.
Az való igaz, hogy nekünk a kávékkal soha az életben nem kell görcsölnünk és erőlködnünk, hiszen eladja magát a jó termék.
A saját belső korlátaim átlépését gyakorolgatom, hogy jobban haladjak előre a stabil nyugdíj-rendszer felé, amit magunknak hozunk létre, mert nem az állami alamizsnában reménykedünk.

Jó leszállásokat neked!

Rákóczi Gábor

Megjegyzés küldése