Beépített MLM kényszerek – avagy gyorsító pálya vagy MLM sérült gyártás?

Szerintem nem mondok újat azzal, ha azt állítom, ma az MLM szakmának még mindig nincs meg az az elfogadottsága, amit megérdemelne, sőt sokak számára,, szinte szitokszóval ér fel! Külön fórumok, blogok nyílnak csak azért, hogy „leleplezzék” az MLM átveréseket, csalásokat, pilótajátékokat és piramisjátékokat. Szkepták egész serege állt rá, hogy az embereket lebeszélje minden, MLM szagú dologról! 

És ha megvizsgáljuk, ennek az okát sajnos azt kell mondanunk, vannak tények, amik miatt ténylegesen vannak MLM sérültek, olyan emberek, akik károsodtak egyes MLM cégekhez való csatlakozásukkal! És ennek, sokszor nem maga az MLM cég az oka, hanem az a fajta üzletépítési gyakorlat, amivel egyes szponzori csoportok szeretnék gyorsítani a pénzáramlást. De van olyan cég is ahol ez a technika a marketingtervbe van szinte építve. Kicsit pillantsunk, bele mire is gondolok, cégek megnevezése nélkül.

Kezdetben az MLM nagyon egyértelműen indult. Volt néhány jó termék, és a gyártók rájöttek, hogy ha nem csak az ügynököknek fizetnek, azért mert árulják a terméket, hanem abban is motiválják őket, hogy találjanak további forgalmazókat, akkor még gyorsabban és jobban elérhető a piac! Ezért eleinte az első vonal, vagyis a közvetlenül behozott saját forgalmazók után is fizettek jutalékot az ügynököknek. Később ez tovább fejlesztődött és kialakultak a több csatornás értékesítési rendszerek, ahol már egyre több mélységből kaptak kifizetést az ügyesen szervezkedő fogyasztói hálózat építők!

Nem tudom hol kezdődhetett a dolog, ki elégelte meg először, hogy a forgalom az emberek valós igényétől függjön és kezdte el alkalmazni a beépített kényszereket és formálta át az MLM fogalmát a hálózatos értékesítésről, Pénzgyárrá, vagy gyors meggazdagodási lehetőség szinonimáira!?






Tény, hogy ma a legtöbb MLM hálózatban meg vannak ennek a szemléletnek a képviselői, akik szerint „a termék nem fontos, úgyis a pénz miatt csatlakozik mindenki”!
Vagyis az MLM összemosódott a piramis és pilótajátékok fogalmával, ahol nem termékforgalomból van a visszaosztás, hanem az újabb és újabb tagok belépési összegeiből, vagy havi díjaiból stb. Persze mivel ezt a törvény bünteti, keresni kell kiskapukat, ezért igyekeznek mindig valami termékfélét behozni a rendszerbe, de mindenki tudja, hogy valóban ott a „termék nem fontos” az csak álcája a pilótajátéknak. Ilyen az is, amikor esetleg még a termék jó is, de olyan horribilis az ára, hogy lerí a dologról, hogy ez azért annyi, hogy pénzt lehessen vele keresni!

Egyértelmű az ilyen cégeknél, hogy a tagok nagy része, csupán azért hajlandó annyiért is megvenni azt a terméket, amit forgalmaz, mert az a jutalékfelvétel feltétele, és ezt leginkább az bizonyítja, hogy óriási ilyen helyeken a fluktuáció, a hullámzás, kicserélődés! Ugyanis akinek nem jön be az üzleti lehetőség rész, az nem csak az üzletet adja fel, hanem a termékek vásárlását, fogyasztását is!
Ezért igazából az ilyen helyeken, nem nagyon lehet leülni és élvezgetni a passzív jövedelmet, hanem mindig keresni kell az újabb és újabb jelölteket, akiket be lehet húzni valami nagy kezdőcsomaggal és minél több ideig benntartani az üzletben valami motivációval, ráhatással, beépített kényszerrel! 


Ez eleinte megy is – hisz ez a lényege az óriási drága kezdőcsomagoknak – mert az új belépő, ha már ennyi pénzt beletett a vállalkozásába, akkor nem hagyja azt elúszni, hamar vissza akarja keresni! Ez az „ostor” amivel motiválni lehet, ha nem dolgozna, vagy nem hajtana az új jelöltekre, nem hívogatná a névlistáját! S mivel -  ha már ennyi pénzt betett nem veszíthet a hozzáállás – így sokszor a kvalifikáció következő hónapjait is ő finanszírozza meg, ha nem talál új belépő balekokat! Ez neki persze nem jó, de a felső vonalak, a cég viszont szépen profitál ebből!

Ha hagynánk az embereket, hogy csak akkor vásároljanak, amikor akarnak, amikor van rá pénzük, amikor elfogy a termék, vagy épp kívánják, nem pörögne az üzlet, nem jönne belőle annyi pénz! – gondolkoznak ők, és ezért uralkodik az a szemlélet, hogy nem a terméket kell megmutatni az embereknek, hanem az üzleti lehetőséget! El kell benne ültetni a vágyat a meggazdagodásra, behúzni a rendszerbe, mert az üzletépítőkből lesznek a rendszeres vásárlók! És minél nagyobbak és erősebbek a beépített kényszerek annál, nagyobb vásárlók lesznek! 

Szándékosan nem fogyasztókat írok, hisz a különböző beépített kényszerek, elvárási szintek, vásárlási minimumok, elvárt forgalmak néha akkora kiadásokra kényszerítik a tagokat, hogy maguk el se tudnának fogyasztani akkora mennyiséget, ezért csak gyűlik a kamrában a polcokon, esetleg ha van egy kis értékesítési tudása, akkor talán megtud tőle szabadulni gyakran ár alatt! Lásd Vatera és más hirdetési felületek, ahol MLM termékek gyakran fél áron kaphatóak, pont ezért! Fél milliós kezdőcsomagot megvette a nagy üzlet, a nagy felfestett jövő miatt, de valahogy senkinek se kell a drága termék, így kénytelen megszabadulni a tartalmától. Pedig, hogy tanítják a legtöbb ilyen cégnél is, hogy az első jövedelemforrás a kiskereskedelmi haszon! JA!

A legtöbben örülnek neki, ha árában eltudják adni, és nem veszteséggel!

Szóval akkor, hogy is érjük el, hogy a forgalom növekedjen?
Az embereket 2 dolog hozza mozgásba, és cselekvésbe! A nyereség iránti vágy és a veszteségtől való félelem! A legtöbb marketing pszichológia erre a tényre épül, és az úgy nevezett lezárási technikák zöme is ezt a hatást használja ki!
Nézzünk néhány példát, ami miatt emberek tömegei veszítik el józan ítélőképességüket, és veszik elő még a hitelkártyájukat is, csak hogy veszteség ne érje őket, s le ne maradjanak az évezred lehetőségéről!

Zömében bináris rendszereknél adható el ez a dolog, így ott a leggyakoribb ez az érv, de én személy szerint a nagy A betűs üzlet, egyik csoportjában találkoztam először vele, mivel ott is az egymás alá rakosgatás volt a mézes madzag, az úgy nevezett közös láb! Így hangzik kb.:
Ha nem most lépsz be azonnal, akkor később is megteheted, de tudd, LEHET, HOGY EZZEL OLYAN EMBEREKET VESZTESZ EL, AKIK HA ALÁD KERÜLTEK VOLNA, LEHET, HOGY HATALMAS GYÉMÁNT ÜZLETEKET ÉPÍTETTETEK VOLNA FEL, ÍGY MOST EZT MÁS ALATT FOGJÁK TENNI! MINDEN EGYES PERCCEL EMBEREKET VESZÍTESZ EL, AMI AKÁR MILLIÓKAT IS JELENTHET VESZTESÉGBEN!

Azt persze nem mondják el, hogy a bináris rendszerben a világ legnagyobb gyémántjai is lehetnek az egyik lábadon, amit a szponzor vonal épít, ha a másik lábon te nem hozol embereket, nincs forgalom, akkor nem kapsz jutalékot, hisz a kifizetés a kisebbik láb forgalma után van! Ha ezt megérted, akkor nem lesz számodra az se teljesen csak pozitív dolog, hogy a legtöbbet kereső MLM vezetők között zömében sokszor bináris rendszerű cég áll, s azért van annyi keresetük, mert sok sok kis hálózatépítő nem kapja meg a pénzét, mert csak egyik lábon van forgalma, s így a jutalék felcsúszik a céghez, a legfelső vonalhoz, aki teljesíti az elvárást.

A másik ilyen a nagy csomagok eladása!
Nem egy cég van ahol ráálltak, a több százezres indulócsomagokra, sőt az ilyen vedd meg előre a jogot, szintet, stb. változatoknál akár milliókat is beraktak emberek, mert ugyebár ez jobb befektetés, mint bankba tenni!?  És hány ilyen bukott be az elmúlt években, s maradt, ragadt bent az emberek pénze?!

Szóval nagy csomagot eladni, nem egy könnyű feladat, pláne nem egy kezdőnek! Ezért lépnek be a kényszerítő eszközök. No persze ne olyan kényszerre gondolj, hisz senkit se lehet bekényszeríteni az üzletbe. De a veszteségtől való félelem vagy a nyereség iránti vágy elég nagy kényszer NEM? HÁT MIÉRT LEHET ELADNI TÖBB MILLIÁRDNYI ÉRTÉKBEN ÉVENTE LOTTÓ SZELVÉNYT PLD?!

Nos, amikor egy MLM cég azzal kampányol, hogy nála már az első hónapokban milliókat kerestek emberek, hát akkor tudod jól, hogy nem fogyasztók nagy száma miatt van ez, hanem mert ilyen óriás belépésekkel dolgoznak, és abból van a nagy visszaosztás! De, hogy ez a színt fent maradjon, bizony nem lehet leállni, mivel ez csak úgy működik, ha az ember nem fogyasztókat keres, hanem olyanokat, akik hajlandóak ennyi pénzt berakni az üzletbe a meggazdagodás reménye miatt! És akinek nem jön be – lásd kb. 80% - azok kiesnek, abbahagyják, őket mindig pótolni kell!
A nagy csomagot tehát úgy lehet eladni, ha azt mondjuk, aki azt veszi, az kapja majd a legtöbb bónuszt, visszatérítést, a legnagyobb százalékot, és ha sok pénzt akarsz majd a jövőben keresni, akkor ne kicsinyeskedj, ne játszd el az esélyt azzal, hogy csak a kisebb csomagot veszed! Így a meggazdagodás távoli víziója miatt, a jelölt beleugrik, gyakran a számára józanul, messze nem reális kiadásba, hitel felvételbe is! Van, ahol ez az összeg a csomag nagyságában fejeződik ki, de vannak, vagy voltak, illetve újra feltámadtak, olyan üzletek, vásárlói közösségek, ahol például az a „legjobban megérős dolog” ha 7-szer lépsz be, vagyis minimum 7 ilyen jogot veszel meg egymás alatt!

Ilyen szintén, amikor a jutalékfelvétel alapja, az hogy előző hónapban meg kell venni a havi kötelező pontértéket, mert ha nem veszed meg, akkor lehet, hogy pont ebben hónapban jön a szuper belépő gyémántod, és ha te „nem vagy befizetve” akkor bizony nem kapsz utána pénzt! NO, PERSZE HOGY BEFIZETED A PÉNZT MÉG HA TELE IS A KAMRA AZ ELADATLAN KÉSZLETEKKEL!
Vannak cégek, ahol meg van szabva, hogy maximum 4 hónapod van elérni a kvalifikációs szintet és forgalmat, mert ha nem sikerül visszaesel, és mindent kezdhetsz elölről, és ha nem éred el a havi elvárt, több százezres forgalmat, nem tudod ezt fenntartani, akkor szintén nem kapsz jutalékot.

Ezért a lelkes csatlakozó sokszor csak rakja be a pénzt, nehogy visszaessen, elveszítse azt amit már elért, és ha nem jön össze hó közben az elvárás, hó végén, hosszú sorokban állnak a pénztárnál, hogy megvegyék a kvalifikációhoz szükséges pontokat! Persze termékekre gondolok, csak azt érzékeltetném, hogy nem azért vásárolnak, mert szükségük van rá, hanem azért mert ez a jutalékfelvétel feltétele, a pontok kellenek igazából, nem a termék!
Van olyan ember, akit megkérdeztek barátaim mennyit keresett az MLM üzletével és azt mondta semmit, de már másfél milliót rakott bele! No, hát ilyenek is vannak!
Nos, hát így keletkeznek az MLM sérültek és azok az emberek, akik egy ilyen kudarc után, kígyót békát kiabálnak az MLM cégekre és válnak szkeptákká vagy anti MLM fórumozókká!

És ezért ilyen az MLM hírneve, amilyen ma!
JA, EZ AZ A BESZERVEZŐS DOLOG AHOL JÓL LEHÚZZÁK AZ EMBERT? KÖSZ AZ NEM KELL!

Vagy van, aki így fogalmazott a neten:
MLM = Ha átvered az összes barátodat, bekerülhetsz abba a felső 2%-ba, akik meg tudnak élni belőle! Nem csoda, ha a magyar ember meghallja azt a szót, hogy MLM azonnal behúzza a kéziféket, és a hirdetők zöme így keres munkát: Minden érdekel csak az MLM nem! Gondolom olvasott már ilyet!

Sajnos a magyar valóság rászolgált erre a szkepticizmusra, és hajlamosak emiatt az emberek minden hálózatépítési lehetőséget egy kalap alá venni és elutasítani, pedig ezzel, olyan lehetőségeket is félretolnak, amelyek működnek, legálisak, és korrekt stabil passzív jövedelmet biztosítanak azoknak, akik részt vesznek benne, vagyis csatlakoznak egy-egy kiváló cég, kiváló termékeinek népszerűsítéséhez és fogyasztói hálózatok felépítéséhez, konkrét valós termékek formájában.

Az MLM szakmával tehát szerintem semmi gond nem lenne, ha sokszor a türelmetlenség, a gyors meggazdagodási vágy, kapzsiság stb. miatt egyesek nem akarnák begyorsítani a folyamatokat, és a tagokat olyan kiadásokba verni, amit nem engedhetnek meg maguknak, és olyan forgalmakat generálni, ami mögött nincs valós kereslet és csak otthon gyűlnek az eladhatatlan áru és mennyiségű készletek a hálózatépítőknél!
Persze nagyon jól tudom, hogy ha nem ezt tesszük, akkor, sokkal lassabban jön a pénz, nem lehet hónapok alatt meggazdagodni, milliomossá válni! Ha nem árazzuk túl a termékeket, akkor nem lehet 70-80 %-ékokat visszaosztani, és nem tudjuk úgy pozícionálni a cégünket, mint a legtöbbet fizető MLM cég! Fontos kérdések ezek, és a döntésben sokszor el kell ismerni, a pénz szaga dönt!

Pedig ennek az eredménye egyértelműen az lesz, hogy stabil fogyasztói nem lesznek a cégnek, kiskereskedelmi vásárlói meg még inkább nem! Egyetlen csoport fog mindig vásárolni – AZ ÜZLETÉPÍTŐK – akik a jutalékfelvétel miatt, az elvárt pontértékek, forgalmak miatt stabilan minden hónapban megveszik a kvótát! A legtöbb esetben tehát nem fogyasztói hálózatnak hívhatjuk az ilyen cégeket, hanem üzletépítői hálózatnak!
Természetesen tisztába vagyok azzal is, hogy nulla pontos, vagy egy két termékes belépőkkel nem igazán lehet nagy üzleti szinteket, forgalmakat elérni, hisz sokszor, ha valami nem került semmibe, nincs is veszteségtől való félelem, akkor nincs is motiváció, hogy elhagyjuk a kényelmi zónánkat!! Ezért szükség van valami kompromisszumra!

Én mindenesetre annak a híve vagyok, hogy:
-        -  Legyen termék – ne csak jelképesen – a hálózatban, ha lehet minél nagyobb választékban!
-       .  Legyen a termékek ára fogyasztó barát, így azok is vásárlók maradjanak, akiknek nem jön be az üzleti rész!
-         - Ne legyenek beépített kényszerek, amik erőn felüli kiadásokba kényszerítik a tagokat!
-     - Mindenki maga választhassa meg mennyit vásárol, és milyen gyorsan akarja felépíteni az üzletét! Ne legyen nullázódás, színt vesztés, és kezeljék felnőtt emberként az embereket, akik el tudják dönteni mit, hogyan és milyen tempóban akarnak megcsinálni!
    Én ezért választottam az ASEA MLM céget mint legjobb üzleti lehetőséget. ASEA vásárlás webáruház itt!

É


No Response to "Beépített MLM kényszerek – avagy gyorsító pálya vagy MLM sérült gyártás?"

Megjegyzés küldése